«جام‌جم» از افزایش قیمت خودروهای داخلی با مصوبه شورای رقابت گزارش می‌دهد

خودروسازان برنده لاتاری احتکار

عضو‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ورود هر چه سریعتر خودروهای کارکرده به کشور می‌تواند به بهبود بازار کمک کند، گفت: در این زمینه اگر زودتر تکلیف واردات خودروهای کارکرده به کشور مشخص شود و دستگاه‌هایی که با واردات خودرو سر و کار دارند از جمله گمرک، بانک مرکزی و ... کمتر مانع تراشی کرده و اجازه دهند زودتر این کار واردات خود انجام شود تلاش دلالان برای گران کردن خودرو بی‌نتیجه خواهد ماند.
کد خبر: ۱۴۲۴۸۸۱

جعغر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص تلاش برخی دلال‌ها برای افزایش قیمت خودرو و لزوم ورود دولت برای رساندن این بازار به ثبات گفت:  در این زمینه اگر زودتر تکلیف واردات خودروهای کارکرده به کشور مشخص شود و دستگاه‌هایی که با واردات خودرو سر و کار دارند از جمله گمرک، بانک مرکزی و ...غیره کمتر مانع تراشی کرده و اجازه دهند زودتر این کار واردات خود انجام شود تلاش دلالان برای گران کردن خودرو بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی‌ادامه داد: به این ترتیب به دلالان خودرو اجازه داده نخواهد شد که سازندگان داخلی و دلالان بتوانند از بازار داخلی سو استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند اما متاسفانه بدنه دولت در این ارتباط مقداری لخت است و این در حالی است که باید وزارت صمت، گمرگ و سایر نهادهای متولی مقداری با موضوع واردات خودروهای کارکرده راحت تر کنار آیند تا به این ترتیب برخی نتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: سه دستگاه متولی قیمت گذاری خودرو یعنی شورای رقابت،  سازمان حمایت از مصرف کننده و دیگری سازمان بورس باید تعیین تکلیف کنند تا خودروسازان بدانند خودروی خود را در بورس عرضه کنند یا ثبت نام کنند و یا روش دیگری اتخاذ کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: عدم تعیین تکلیف باعث سردرگمی مردم و همچنین تولید کنندگان شده است در حالی که باید از این فضای گرگ و میش خارج شد تا به این ترتیب تولید کننده و مصرف کننده تکلیف خود را بدانند و شاهد ناکامی دلالان و ثبات در بازار خودرو باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها